AGENDA CURSURI

                        VĂ RECOMANDĂM

 

 

Cursuri Profesionale Anti-Hărțuire: Soluții Moderne, Conform Legii, pentru Organizații Responsabile

Atunci când alegeți cel mai bun curs împotriva hărțuirii, este important să luați în considerare atât caracterul cuprinzător al curriculum-ului, cât și actualitatea informațiilor prezentate. În conformitate cu cele mai noi standarde internaționale, recomandăm două opțiuni de top pentru formare profesională:

  • Course Three Days
  • Course Two-and-a-Half Days

Ambele cursuri sunt concepute pentru a oferi un echilibru ideal între cunoștințele teoretice, actualizările legislative și dezvoltarea de abilități practice pentru gestionarea eficientă a situațiilor de hărțuire la locul de muncă.

► Formate adaptate pentru toate nivelurile din organizație

Cursurile sunt disponibile în formate dedicate atât pentru angajați, cât și pentru manageri, abordând subiecte cheie precum:

  • identificarea formelor de hărțuire: psihologică, sexuală, morală;
  • analiza cadrului legislativ național și internațional;
  • scenarii de intervenție și soluții practice;
  • proceduri de raportare și documentare a incidentelor;
  • obligațiile angajatorilor și responsabilitățile managerilor conform HG 970/2023.

✅ Cursuri conforme cu legislația în vigoare

Toate modulele sunt dezvoltate în acord cu legislația națională actualizată, oferind o abordare integrată ce pune accent pe prevenție, responsabilitate și etică organizațională. Cursurile sunt, de asemenea, adaptate pentru a pregăti membrii comisiilor interne conform cerințelor HG 970/2023.

💼 Recomandare profesională:

Pentru un program de instruire complet, actualizat și interactiv în prevenirea hărțuirii la locul de muncă, aceste cursuri sunt extrem de valoroase datorită combinației dintre:

  • expertiză națională și internațională;
  • metode de învățare participativă;
  • exerciții de simulare și studii de caz;
  • orientare spre soluții și conformitate legală.

DRAFT 1 ORAR CURS 3 DAYS

Prima zi: A doua zi: A treia zi:
Program de lucru: 9,00-16,30

Prima sesiune de lucru: Introducere: cerinţele participanţilor; Percepţii despre hărţuire; evitarea de confuzii şi interpretări greşite, contractare

9,00 - 10,30

Pauză de cafea: 10,30 – 10,45

A doua sesiune de lucru:

Definiţii si tipuri de hărţuire in actele normative; folosirea abuzivă a intrumentelor anti-hărţuire

10,45 – 13,00

Pauză de prânz: 13,00 – 13,40

A treia sesiune de lucru:

Tipuri de raspuns adecvate hărţuirii; Atitudini recomandabile

13,40 – 15,15

Pauză de cafea: 15,15 – 15,30

A patra sesiune de lucru:

Stiluri de interacţiune umană in cadrul comunităţii, organizaţiei, familiei

15,30 – 16,30

Program de lucru: 9,00-16,30

Prima sesiune de lucru:

Recapitulare noţiuni noi şi impresiile despre acestea

9,00 - 10,30

Pauză de cafea: 10,30 – 10,45

A doua sesiune de lucru:

Sarcina probei în hărţuire. Studiu si analiza  cazurilor publicate si solutionate

10,45 – 13,00

Pauză de prânz: 13,00 – 13,40

A treia sesiune de lucru:

Relaţia de muncă după aparitia noilor prevederi legale, impactul asupra culturii si  modelelor existente

13,4015,15

Pauză de cafea: 15,15 – 15,30

A patra sesiune de lucru:

Consecinţe psihologice , mecanisme psihologice de apărare, manipulările şi copingul

15,30 – 16,30

Program de lucru: 9,00-16,30

Prima sesiune de lucru:

Recapitulare noţiuni noi şi impresiile despre acestea

9,00 - 10,30

Pauză de cafea: 10,30 – 10,45

A doua sesiune de lucru:

Regulamentul intern . Sancţiuni. Instituţii si instanţe de judecată. Ghidul HG 970/2023, ghidurile ONU

10,45 – 13,00

Pauză de prânz: 13,00 – 13,40

A treia sesiune de lucru:

Plan individual de acţiune; Exerciţiu de încheiere (evaluare);

13,4015,15

Pauză de cafea: 15,15 – 15,30

A patra sesiune de lucru:

Q&A și concluzii; Încheiere

15,30 – 16,30

 

 

DRAFT  2 ORAR CURS 2,5 DAYS

Hărțuirea la locul de muncă și legea:

(„Informații specializate către o înțelegere comună a politicii interne privind hărțuirea la locul de muncă”)

Această pregătire intensivă are ca scop dezvoltarea competențelor manageriale în vederea, proiectării și implementării măsurilor legale și obligatorii de identificare, combatere, prevenire și soluționare a situațiilor de hărţuire. În vederea îndeplinirii imperativelor legale privind instruirea şi înţelegerea comună a hărțuirii, discriminarii și nerespectării principiilor egalității de șanse, putem şi vom include la cerere teme si noţiuni solicitate de beneficiari.

Necesitatea și aspectele obligatorii ale măsurilor sus-menționate își au originea în cele mai recente prevederi legale ale legii române (2019-2025). Această formare vizează evitarea sancțiunilor financiare aplicabile de către CNCD, Inspectorii de Muncă sau Instanțele de Judecată din România. De asemenea, abordează prevenirea efectelor nedorite asupra resurselor umane, cum ar fi problemele de sănătate legate de stres, scăderea productivității și eficiența scăzută în îndeplinirea obiectivelor companiei.

Durata: Două zile și jumătate (2,5).

  1. Prima zi: Training interactiv cu tema „Obligațiile angajatorilor și modalitățile de îndeplinire în contextul prevederilor legislației naționale și internaționale pentru companiile multinaționale” – 8 ore
  2. Ziua a doua: Instruire interactivă tematică: Gestionarea situațiilor de hărțuire: prevenirea, identificarea, combaterea conform modelului convenit de politică internă” – 8 ore
  3.  Ziua a treia: Clarificări, concluzii, explicații suplimentare pentru probleme noi apărute.- 4 ore

Obiective:

 

  1. Înțelegerea și cunoașterea comună a obligației de a nu comite acte și fapte de hărțuire (de orice fel) în cadrul companiei.
  2.  Explorarea optiunilor legale în cazul în care se comite hărțuire asupra noastră.
  3. Conştientizarea responsabilitaţii și răspunderii de a nu face plângeri ori petiţii cu rea-credință sau în condiții de neclarificare/necunoaştere/confuzie cu privire la acte și fapte care pot sau nu să constituie hărțuire.
  4. Explorarea optiunilor legale de a ne apăra în cazul în care sunt formulate reclamații cu rea-credință sau în condiții neclarificate/confuze cu privire la acte și fapte care pot fi sau nu hărțuire.
  5. Prevenirea, reducerea și eliminarea efectelor negative asociate hărțuirii în cadrul companiei: sancțiuni financiare, consecințe reputaționale și pierderi de personal.

 

Metodologie:

 

  • Prezentarea teoretică a conceptelor și noțiunilor legale specifice, utile pentru obiectivele pregătirii
  • Discuții interactive, exerciții, simulări și joc de rol.

 

Competențe dobândite prin participarea la instruire:

  • capacitatea de a înțelege și interpreta într-un mod adecvat responsabilitățile personale și ale celorlalți din cadrul companiei, cu privire la hărţuire
  • Capacitatea de a manifesta atitudini de respectare a legii si demnitaţii umane
  • Capacitatea de a aplica  corect informațiile transferate  și de a le folosi legal
  • Capacitatea de a gestiona eficient comunicarea si eventualele conflicte legate de hărţuire

Cui se adresează formarea:

  • Persoane cu autoritate si responsabilitate în cadrul companiilor: manageri, HR, Departament Juridic, persoane desemnate cu primirea plângerilor de hărţuire potrivit HG 970 din 2023
  • Persoane în calitate de angajaţi sau angajatori interesate de formare

 

Agenda de lucru:

 

  1. Stabilirea obiectivelor individuale ale participanților în funcție de pozițiile și atribuțiile lor în cadrul companiei.
  2. Rezistența la schimbare.
  3. Aspecte culturale și interculturale.
  4. Riscuri, amenințări, vulnerabilități.
  5. Înțelegerea comună a conceptului. Definițiile harassment. Tipuri de hărțuire. Efecte toxice asupra sănătății.
  6. Dispozitii nationale si internationale in domeniul specific.
  7. Abordarea interdisciplinară a hărțuirii: Drept penal, Drept civil, Dreptul muncii, Drepturile omului, Egalitatea de șanse.
  8. Obligațiile și responsabilitățile managerilor.
  9. Politica internă a companiei privind hărțuirea. Creați un mediu sigur.
  10. Forme specifice de hărțuire în cadrul companiei.
  11. Percepția presupusei victime. Percepția presupusului hărțuitor. Percepția unui posibil martor. Abordarea centrata pe victimă/supravieţuitor.
  12. Elemente relevante de analiză tranzacțională pentru domeniul specific. Noţiuni de AT vor fi explicate pentru cei care nu le cunosc.
  13. Exemple de cazuri de hărțuire publicate și concluziile acestora.
  14. Procedura informală. Procedura formală.Reclamaţii adresate extern.
  15. Sarcina probei. Flirt versus hărțuire.
  16. Gestionarea reclamațiilor potrivit HG 970 din 2023,  Organizaţiei Internaţionale a Muncii şi ONU
  17.  Analiza Regulamentului  Intern şi a Codului de Etică , agreate de către conducerea  companiei.